torsdag 10 maj 2012

Sommargäster

God kväll!

Åhh idag är jag "piggelin"...till skillnad mot igår kväll då jag somnade redan vid
halv nio. Kanske därför jag är pigg just nu...för att jag sov mycket natten som gick.

På tal om att sova så håller jag som bäst på att fundera på hur vi ska göra på landet
i sommar om/när vi får gäster som ska sova över. I dagsläget har vi bara två sängar
i gästrummet...och det känns ju som om det är för få.

Har tittat runt lite och bl a hittat följande sängar som ev kan vara en lösning.



Foto: underst Mio, övriga IKEA

En av sängarna ovan skulle kunna ersätta en av enkelsängarna som står där idag.
På så vis skulle i allafall två vuxna och två barn kunna sova över. Om det bara är två vuxna
kommer översängen inte att behöva användas.

Jag har egentligen tidigare inte varit någon "fan" av våningssängar...men med tanke på att rummet
är ganska litet och att i allafall fyra personer ska få plats att sova där så känns det som enda vägen.
Lutar åt att jag tycker att sängen från Mio i trä är snyggare än den i "stål" från IKEA. Den från Mio
är dessutom lite smalare så jag tror att den får bättre plats.

Avslutar med en inspirationsbild för sommargästrum (från Sköna Hem).



Tjing!!

Inga kommentarer: