tisdag 15 maj 2012

Marina stilen

Tjingeling

Allt bra hoppas jag!?

Idag är ämnet här på bloggen den "marina" stilen.
Tycker att det är så fint med det blåa och det vita..och
lite röda som kommer in ibland. Har tidigare haft en del blått
i vardagsrummet men har plockat bort det till förmån för grått.

Innerst inne vill jag inte släppa stilen helt så nu har jag bestämt
att vårt gästrum får bli vårt "marina" rum. Kommer nog bli bra till slut
(hoppas jag). Idagsläget är dock tapeten gul med blommor på...så det
känns ju som om det måste bli ändring. Inte så snyggt att matcha den med
blått och vitt, ränder och stjärnor.

Var en sväng inom Hemtex idag och såg att dom hade fått in en hel del nytt
i vitt och blått...och även i beige/vit/svart kombination....och lyktor mm.

Matta

Lanterna/lykta

Liten segelbåt

Härlig beige/vit/svartrandig kudde....

...och pläd.

Fin korg till trädgården.

Klassisk stjärnmönstrad

Zinkkruka med väv


Marshallhållare
Foton: Hemtex
Den stora frågan är nu när jag ska hinna/ha tid att måla om rummet...plus lekrummet!! Men å andra
sidan har vi ju den bästa tiden framför oss...sommaren...kommer säkert att kunna prioritera in lite målning då. Kan ju inte hänga på beachen varje dag, eller hur.   ;-)

Ha det!!

1 kommentar:

Pia sa...

Marin är alltid snyggt. Klassiskt.
Fina marshallhållare.