tisdag 22 maj 2012

Eurovision song contest

Tjingeling!

Oj vad den här dagen har gått fort. Först jobb
och därefter sen eftermiddag ute på terassen i solen.
Vattning av gräs och blommor.
Matlagning och kvällsbestyr. Nu först fick jag tid att
sätta mig framför datorn och kolla runt lite.

Har inte hunnit se sammandraget från Estelles dop men
lyckades spela in det så det blir nog i morgon jag får se det.

Just nu är det första semifinalen i Eurovision...lyssnar och ser
med ett halvt öra/öga. Sverige tävlar ju inte förrän på torsdag.
Tänker tillbaka på tidigare Eurovisions och har vissa låtar
som har fastnat (konstigt nog kan jag tycka om en del).

Bl a har 2008-års bidrag från Ukraina fastnat, "Shady lady" med
Ani Lorak, någon som kommer ihåg den? (Det var samma år som
Charlotte P tävlade för Sverige med låten "Hero").





En annan låt som också fastnat är Rumäniens bidrag år 2010 "Playing with fire".
Hemskt dålig video men jag tycker fortfarande att låten är hyfsad.




Får se om det är någon av årets utländska låtar som "hänger kvar" om några år.

Avslutar med en av mina favoriter "genom tiderna" från Eurovision, Italiens bidrag
1987, "Gente di mare" med Umberto Tozzi e Raf.


Fantastisk låt eller hur?!

Hoppas ni alla får en mysig kväll.

Hörs!!

1 kommentar:

Pia sa...

Håller med, Gente di Mare är fantastisk.