onsdag 9 maj 2012

Äntligen...

...är jobbprojektet över... har varit väldigt mycket jobb de senaste veckorna.
Kul, men nu hoppas jag på en tid med lite mindre att göra.

Kollade runt på nätet på några bloggar jag brukar titta in hos ibland och
kom till Camilla at home som har byggt ett nytt hus. Jag har inte tittat in där
på ett tag men nu hade det kommit jättefina bilder. Så ta en titt om ni vill.
Vad sägs om trapphallen och tvättstugan...fina eller hur?!

Nu när det blir varmare ute så ska jag ta mig an ett rum som ska förvandlas
från lekrum/kontor till framtida sovrum. Dvs sovrum kommer det bli om några år
men eftersom jag har tröttnat sååå på den gula tapeten som sitter där (hur tänkte jag då
egentligen när jag valde den kan man undra??) tänkte jag göra om lite redan nu.

Dessutom verkar visst någon av kidsen ha tyckt att väggen var så tråkig så att ett litet
"konstverk" bara skulle göra den finare... :-)




Eftersom rummet är ganska litet så vill jag ha ljusa färger...blir antagligen en del vitt. Men samtidigt
vore det kul med någon annan färg. Funderar på att ha en vägg i annan kulör...är jag väldigt omodern då tro? :-) .

Hall övervåning från ett håll

Hall övervåning från det andra hållet

Vi har det i hallen på övervåningen och där känns det sååå bra. Nu syns det så dåligt på bilderna
men den vita och den gråa tapeten har samma mönster.

Skulle vilja få in lite hotellkänsla i nya sovrummet...blir kanske vitt och grått alt vitt och brunt...hm.
Tål att tänkas på.

Hoppas att ni alla har haft en mysig onsdag...lill-lördag!

Tjing! /Sara

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan!

Jag hittar ingen mailadress på din sida, så jag skriver här istället. ;)

Jag är frilansfotograf som jobbar för en mängd olika tidningar. Ditt/ert ställe på Gotland ser ut som en liten sommardröm. Skulle du vara intresserad av ett eventuellt hemma hos reportage? Maila mig gärna på frida(punkt)ekman(at)gmail(punkt)

Ha en fin dag!
Frida