måndag 7 maj 2012

Det ska vara lätt att göra rätt...

God kväll!

Har tagit en paus i jobbandet...det är mycket nu...iallafall fram till och
med onsdag...sen ska det lugna ner sig...hoppas jag. :-)

Har även funderat lite på det där med förvaring och att "var sak har sin plats"...
vore bra om det fungerade i praktiken och inte bara i teorin eller hur?!



Foto: okänd. Smart utnyttjande av räcke.

En affär som har saker som bl a ska underlätta förvaring är Granit. Hittade lite fina saker på
deras hemsida, främst till köket...men det finns mycket mer.






Tänk vad härligt om alla saker hade sin egen plats och att man (läs: jag m fl) lade tillbaka dom
där de ska vara..då skulle man (läs: jag) slippa en hel del röjande och plockande. :-)

Mitt mantra för att underlätta har blivit  "Det ska vara lätt att göra rätt...och svårt att göra fel."
Är det jobbigt att lägga undan en sak så är det större chans/risk att den blir liggande framme.
Jobbar på att förenkla vardagen så mycket som möjligt.

Om ni har några bra tips så skulle jag gärna vilja höra dom.

Nu natti natti.

2 kommentarer:

Pia sa...

Spara, ge bort, kasta........
Visst är det mycket lättare att hålla ordning om var sak har sin plats.

Anonym sa...

Så sant, så sant! Och du vet att jag är svag för Granit! :) Snygga, enkla saker!
Bloggen är så fin! Blir sugen själv på att börja skriva igen...