söndag 20 maj 2012

I blommornas värld

Tjingeling i det härliga sommarvädret!!

Vilket mysigt  väder vi har idag...solen skiner och det blåser i princip
ingenting...sååå härligt. Var en sväng till byggvaruhuset på förmiddagen
och köpte lite dekorsten, betong och blommor. Tyvärr var markduken slut
så vi har inte kunnat fixa det vi hade tänkt när det gäller stenen. Men blommorna
har jag iallafall lyckats få ner i krukor....med lite hjälp från kidsen.










Blev en herrans blandning; Pelargoner, Stjärnöga, Lobelia, Fuchsia, Petunia m fl...och det
matchar ju mina krukor...som också är en "härlig" blandning  :-) ...har tänkt att köpa nya
enhetliga men det har inte varit högprioriterat hittills. Vissa är nog 10-12 år gamla...så det
kan vara dags för nya.

Saknar en ampel, skulle vilja hitta en likadan som den jag har (se bild längre upp i det här
inlägget). Så om någon har sett en sådan någonstans så vore jag jätteglad om ni tipsade mig.

Nu dags för lite middag....får se om det bli utomhus eller om vi flyttar in för kvällen.

Hoppas ni får en skön vecka och att det vackra vädret håller i sig.

Hörs!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Härligt väder i helgen! Det har nästan varit hemmafix för hela slanten hos oss oxå. Spännande att se vad ni kommer göra med gruset!
Gillar jättemycket det nya stilen på bloggen! Ser super ut!