onsdag 15 augusti 2012

Sista onsdagen....

...som jag är ledig den här sommaren, snyft. Börjar jobba igen nästa vecka, förstår dock inte hur snabbt den här sommaren har gått. Fast jag har en känsla av att jag känner så varje sommar.

Idag har vi haft riktig sommarvärme här och jag fick "kasta ut" alla dynor, kuddar, plädar, lyktor, duk och blommor (vissa blommor som bara åker ut när jag är där och annars är inne) på altanen...sen satte jag mig i solen och bara njöt ett tag. Passade även på att grilla hamburgare på utegrillen i kväll, vet ju inte om det är sista chansen.

Hade tänkt ge mig på att baka i kväll men eftersom vi satt ute en stund och njöt så blev klockan lite väl mycket för att sätta igång...så det får bli min "mission" i morgon bitti istället. Kan dock tipsa om väldans goda bullar (men grymt kladdiga när man bakar dom...men det är det värt när man smakar på slutresultatet kan jag lova). Receptet, jordgubbsbullar, hittade jag på Tasteline på nätet och jag gjorde nog i princip som det står bortsett från jordgubbsströsslet ovanpå, det lät jag bli.


Så har ni ingenting annat för er så kan ni prova er på dessa bullar...mums!! Jordgubbarna gör iallafall så att jag får sommarkänsla.

Nu snart dags för natti natti!

Hörs! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Mums, jordgubbsbullar! Det har jag aldrig ätit! Spännande. :)