söndag 26 augusti 2012

Regnig söndag

Tjingeling på er!

Här har det både åskat, blixtrat och regnat idag. Just nu är det uppehåll. Hade velat haft det lite tidigare då jag tänkt ge mig i kast med min cykel som jag inte har använt på ett antal år. Som det var nu fick jag stå i lilla förrådet, med blixt och dunder utanför, och försöka fixa till den. Inte det mest optimala.

Jag har tänkt att börja använda cykeln mycket mer framöver så det var dags att kolla läget. Statusen blev nog att det är en del som måste fixas; nya däck, stöd, pakethållare och en ringklocka (som man tydligen måste ha nuförtiden). Så ingen cykling för mig de närmaste dagarna med andra ord.

Eftersom det ändå regnade så var jag en tur till ett shoppingcenter och förnyade lite andra "viktiga" saker som man bör ha om man ska cykla. :-)

Cykelbyxor med inbyggd "mjuk sadel", handskar, lås och en hjälm.

Har en hjälm sen tidigare, men det är visst någon annan i familjen som tyckte att den var bra att ha...så det var bara till att köpa en ny. :-) Har tänkt att använda en hel del av mina springkläder när jag cyklar. Men en extra "sadel" i mjukt material (känns som om man går runt med en blöja) kände jag att jag nog behöver ha...fast jag kommer antagligen att få sååååå ont i rumpan iallafall. Går nog inte att undvika som "nybörjare" tyvärr. Men lite nya muskler kanske också kan titta fram (håller tummarna!!!).

På inredningsfronten intet nytt! Har dock äntligen lyckats få en hel skål från Tine K, den lilla randiga. Eftersom jag skickade efter den på nätet så har den fraktats till mig och två gånger har skålen varit sönder när jag har packat upp den..men tredje gången gillt...en hel skål. Tadaa!







För ett tag sen köpte jag också en liten tavla för att komma ihåg att försöka tänka lite positivt, vet inte om jag visat den förrut. Just nu står den i hallen, tillsammans med kidsens stensamling.





Nej nu är det dags att tända några ljuslyktor och mysa in skymningen.
I morgon är det visst jobb igen...huj vad snabbt helgen gick!

Hörs! :-)

Inga kommentarer: