lördag 11 augusti 2012

Nya idéer

Tjingeling på er!

Sitter här och är mätt som en plätt...åt tidig middag redan vid fyra men har fikat och ätit en del godis sedan dess...så nu sitter jag här med magen i fyra hörn, puh. Men gott har det varit. :-)

Började dagen med promenad till min goda vän...där myssnack, solning och lunch...härligt med egentid och tjejsnack. Blev promenad hem igen och sen fixande för lite mat och fika inför eftermiddagens middag med släktbesök.

Sitter nu och "spånar" lite om vårt kommande nya sovrum...om några år ska vi flytta ned till undervåningen är tanken. Har hittat en kul tapet med trämönster som jag kan tänka mig på en vägg, eller en liknande iallafall.


Från Björklund & Wingqvist, Piet Hein Eek

Då rummet är ganska litet så kommer det att bli ljusa färger på väggar och tak. Golvet är ekparkett...har inte riktigt bestämt vad och om något ska förändras där.

Hittade även lite fina inspirationsbilder hos Blackballon. Jag har verkligen kommit in i en svart/vit period känner jag och älskar således Tine K Home. Vill dock ha in någon eller några accentfärger. I det här fallet så tycker jag mycket om den blåa färgen hon valt på kudde och lampskärm.

Kuddfodral från Tine K Home/Blackballon.se
Kuddfodral Tine K Home /Blackballon.se
Fina eller hur, eller vad säger du J? :-)

Lampskärm Tine K Home/Blackballon.se

Vägglampa vit Tine K Home/Blackballon.se

Fin randig pläd Tine K Home /Blackballon.se
Kan tyvärr inte få upp den skarp i större format.

Får fundera vidare...har ju ett tag (eller några år närmare bestämt) på mig innan vi ska fixa till rummet.

Nu natti natti!

Hörs.

Inga kommentarer: