måndag 13 augusti 2012

Fortfarande saknad...

Tjingeling på er!

Japp, min laddare till kameran är fortfarande borta, tyvärr, så det blir inget fotande med den för tillfället. Har däremot lyckats få över några kort från mobilen till datorn som jag kan visa er.

Vårt soffbord som jag målade om för en månad sen har (nästan) torkat helt nu. Måste vara något fel på färgen känns det som då den skulle torka på 24 timmar (eller snarare vara ommålningsbar på den tiden)..och det nu har gått en månad och den fortfarande inte har torkat helt på vissa ställen.

Har iallafall tagit in bordet och varnar alla som kommer att dom kanske ska hålla lite avstånd. :-)
Men det verkar torka mer och mer för varje dag nu så det är på rätt väg (och det är bara på kanten och lite under som det fortfarande är lite "kladdigt", annars är det torrt). Den vita färgen var, som jag skrivit om tidigare, kanon och torkade direkt.






Idag har vi haft fint väder här men imorgon ska det tydligen regna har jag hört...så jag tror att det blir en tur till något centrum fullt med affärer (och folk antagligen också om det är dåligt väder) för att se om vi kan hitta några nya, fina och välbehövliga saker inför skol- och jobbstart.

Hoppas ni alla får en mysig kväll.

Hörs. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bordet blev jättefint! Vilken färg är det som inte torkar? Den grå eller den vita färgen? Snyggt med den gråa. Det kommer nog också slitas på ett snyggt sätt! Detta är kanske något jag skulle kunna tänka mig göra på en gammal bänk vi har hemma.

Sara sa...

Det är den gråa betsen som är "svårtorkad"...men det blir bättre för varje dag som går...så jag har hoppet uppe fortfarande. Ett tag tänkte jag att jag nog måste göra om hela bordsskivan, men nu tror jag att jag slipper det.

/S