torsdag 30 augusti 2012

Äppel päppel..

Tjingeling på er!

Är det fler än jag som tycker att vädret är lite "konstigt"? Ena dagen kallt, nästa dag varmt. Just nu är det över 20 grader men grått och lite vind. Jag har liksom kommit av mig med sommaren, plockar inte ut dynorna och sätter mig på altanen, utan sitter inne med altandörren öppen på vid gavel.
Hade det varit maj hade jag definitivt "häckat" ute istället.

Var en sväng ute i trädgården och kollade till våra äppelträd...verkar som det är full produktion på gång. :-)








En del verkar tyvärr vara lite maskätna och en del har redan hamnat på backen... men det är nog smällar man får ta. 

Hm...kanske det får bli en äppelpaj till kvällsfikat. :-)
Får nog gå ut en sväng till och plocka in några äpplen (och inte bara fota dom).

Hörs!

2 kommentarer:

Pia sa...

Underbara äpplen. Det finns så många möjligheter, paj, must, gelé, mos, i maten............

Pia sa...

I år skall jag verkligen göra något av äpplena. Känner inspiration av dina fina bilder.
Funderar på att sätta ett persikoträd........