söndag 15 juli 2012

"Lyxproblem"


Tjingling på er!

Hoppas att ni har haft en underbar helg.

Här har vi bl a fixat lite ute i trädgården och ätit en god lax, med pesto, soltorkade tomater och parmesan i paket. Mums.




Min nye "ofrivillige" bästa vän har dock blivit herr diskmaskin (och då menar jag inte maken). Känns som om jag plockar i, diskar, plockar ur, plockar i, diskar, plockar ur....hur många gånger om dagen som helst. Jag vet...det är ett "lyxproblem" men ändå, hur många tallrikar, glas och bestick kan en familj med vänner använda sig av varje dag?? :-)

Min nya bästis. :-)


Om vi ändå är inne på "lyxproblem" så kanske jag i sammanhanget får nämna vårt fina ormbo, som jag råkade fånga på bild härom dagen, bakom TV-bänken. Någon som känner igen sig?? (Snälla säg JA...för det är väl inte bara vi som har sladdar fortfarande??)  :-)


Tur att man inte ser det här varje dag...TV-bänken var framdragen för dammsugning, därav bilden. Känns som om trådlöst kanske vore något att tänka på framöver.

Nu dags för natti natti...kommer nog att drömma om mitt "nygamla" soffbord... som jag hoppas få in imorgon.

Hörs!!

1 kommentar:

Pia sa...

JA JA JA jag känner igen mig.
Skall försöka hitta på någon smart förvaring för sladdar.