fredag 13 juli 2012

Gudomligt....

...gott var det.

Har precis ätit klart middagen, lite sen sådan eftersom vi är lediga.
Men jag gjorde något jag aldrig har gjort förr...och som jag inte trodde
att jag tyckte om...vad jag pratar om....jo, blomkålsmos!!!!

Jag som i alla år har kunnat äta blomkål men inte tyckt att det varit speciellt gott. Idag
provade jag följande recept mest på skoj. Är ingen LCHF:are just nu men
tänkte att jag ändå kunde prova. Mixade (med mixerstav) kokt blomkål med smör och salt och peppar. Sen hällde jag i lite mjölk och sambal oelek och blandade runt med sked och till sist rev jag parmesan över och blandade ihop.
MUMS säger jag bara (... och ett tips...det smakar mycket godare än det doftar!!)  :-)

Idag har det inte blivit så många knop.....och bordet har fortfarande inte torkat helt (herregud hur lång tid kan det ta??).

Avslutar med några fina utebilder från Slettvoll.



Foto: Slettvoll

Här skulle jag inte ha något emot att sitta och slappa...skulle ni??

Nu TV, "Good wife".

Hörs. :-)

Inga kommentarer: