tisdag 10 juli 2012

Hard work

Tjingeling

Oj oj oj...det är inte lätt att hinna med allt man vill märker jag.
Tiden springer iväg.

Idag och gårdagen har spenderats ute i trädgården med stenläggning och med lite målning.
Vi har bl a gjort klart en fin liten inramning till ett av våra tre träd.




Var lite knepigt först med några brännässlor som växte vid trädet (hade glömt hur det känns när man bränner sig...men nu blev jag uppdaterad, thank you very much!) och sedan med en del rötter som inte låg så djupt, men det blev bra till slut. De resterande två träden kommer att få likadana inramningar.

Kantsten ska även läggas som en avdelare mellan gruset invid huset och gräsmattan (alltså inte där de ligger på bilden nedan) så idag låg jag på alla fyra och försökte rensa bort det som börjat växa i gruset...inte kul men nödvändigt.



Till sist har jag börjat måla om soffbordet som jag har tänkt så länge...inte klart än, ska till en strykning till och sen håller jag tummarna att det blir bra (på ett "shabby chict" vis vill säga). :-)
Visar bilder på det imorgon...om inte regnet förhindrar vidare målning.

Just ja, vi har lyckats skaffa och sätta upp en ny fin svart brevlåda också...

Nu lite TV och sen natti natti.

Hörs!  :-)

1 kommentar:

pia sa...

Det blev jättesnyggt.
Ser fram emot att se bordet.