torsdag 27 september 2012

Kakor

Tjingeling!

Hoppas ni har det bra. Här är det som vanligt fullt upp. Men just nu sitter jag faktiskt i soffan och ser på "Hela Sverige bakar"...eftersom jag älskar att baka så tycker jag det är jättekul att se vad dom hittar på och hur det går för deltagarna.

Dagens bakning här hemma blev "Märtas skurna chokladkakor" ur boken "Sju sorters kakor", ni vet den gamla hederliga rödvit-rutiga bakboken. Inte ofta jag bakar småkakor...men tänkte att det kunde vara kul som omväxling.







Jag gjorde två plåtar, tyvärr var den första inne lite för länge i ugnen så den blev lite torr (så ett tips om ni gör nämnda kakor, ta ut plåten någon minut före utsatt tid). :-)

Tror dock att nästa inköp till köket får bli ett eller flera fina uppläggningsfat.



Foton: Leilas general store

Nu lite TV och sen natti natti!

1 kommentar:

Pia sa...

Faten är jättesöta.
Kakorna ser ju jättegoda ut. Mums!!!