fredag 7 september 2012

Fredagsutflykt

Tjingeling!

Hoppas ni har haft en bra fredag idag.

Själv har jag dagen till ära varit på en liten tripp till Stockholm och ätit lunch på finfina restaurangen ovanför Katarinahissen. Eftersom jag inte har varit där tidigare så var förväntningarna ganska höga om jag ska vara ärlig. Maten var helt ok men inte mer. Så jag blev nog lite besviken. Hade väntat mig mer. Men det var som sagt lunch (inte kväll) och så kanske de hade en dålig dag...men oavsett så var det synd.

Eller vad sägs om den här renskaven med stekt svamp, rårörda lingon och potatispuré med Västerbottenost. Saknar lite grönt och lite "finess".




Men utsikten var det iallafall inget fel på!  :-)


Efter lunchen blev det en sakta promenad på Söder och lite titt i affärer. Provade bl a ett par boots som jag nog ska gå tillbaka och köpa en annan gång.

Nu har vi precis haft lite fredagsmys och sett på "Dobidoo" på TV. Strax blir det nog dags att försöka sova lite. Har en del planerat för morgondagen. :-)

Hörs!

Inga kommentarer: