lördag 13 oktober 2012

Mässbesök och "hemlig" last

Tjingeling!

Hoppas att ni har haft en härlig lördagsmorgon.

Själv har jag spenderat förmiddagen på Stockholmsmässan och
Hem- och Villamässan som går av stapeln där den här helgen.
Jag var inte ensam kan jag säga...kön ringlade sig ganska lång utanför
entrén. Men väl inne så var det helt ok, det är ju så stort att det inte märks att det är många där.

Då jag inte är i renoveringstagen och behöver nytt kök, badrum, pool etc så koncentrerade jag mig på montrar med inredning. Såg bl a affärerna Coozie, Ambiance, Leilas General Store och Mio samt förlag som sålde (äldre nummer av) inredningstidningar för en billig penning mm.

Dagens inköp blev följande:




Receptkort kom med på köpet


Har länge funderat på att handla några fina saker från Leila men det har inte blivit av, men nu slog jag till på en liten rosalila emaljkastrull, en rosa slickepott och två paket rosavita pappsuggrör. Ni kanske har förstått nu att jag i hjärtat är en "rosa tjej"...har alltid älskat rosa....även om det numera inte blir så ofta den får komma fram.

Sen kunde jag självklart inte låta bli dom där billiga inredningstidningarna...största problemet blev att försöka komma ihåg vilka jag redan har hemma...inte det lättaste kan jag säga.

Billiga tidningar och en liten parfym på köpet.



Vissa röker, vissa dricker, vissa äter lakrits i massor...själv köper jag inredningstidningar!!! En masse!! Kan inte låta bli. Dessutom verkar jag ha svårt för att göra mig av med dom...så här hemma ligger dom visst lite här och där i högar. :-)


På TV-bänken, fungerar visst fint som högtalarställ (?)

En till hög på TV-bänken

På en pall bredvid TV-bänken, bra att ha kanske (?)

Iallafall några på avsedd plats, bredvid soffan :-)

På byrån i vår walk-in-closet

På mitt sängbord

Har jag sagt att jag ska gå en kurs i Feng shui?

Verkar behövas. Harmoni, balans och ordning och reda och inte massa plotter...hm...undrar var jag ska lägga mina tidningar i framtiden? ;-)


Hoppas ni får en fortsatt bra helg!

Hörs!

Inga kommentarer: