måndag 8 oktober 2012

Diplomatisk?

Tjingeling på er så här på kvällskvisten!

Hoppas att ni har haft en bra början på veckan.

Här har den varit sådär om jag ska vara ärlig.
Lite väl mycket som händer på en gång kan man säga.

Jag brukar alltid försöka att inte vara negativ här på bloggen men nu kan jag inte låta
bli. Jag har en fråga: Varför kan inte människor vara lite mer "diplomatiska" mot varandra?? Måste alltid ens egen åsikt fram som den "enda riktiga sanningen"?

För mig är det ett mysterium.

Om jag tycker en sak och någon annan tycker något annat så är det helt ok.
Då kan man konstatera att vi tycker olika istället för att framhärda sin åsikt som
den enda rätta ("så här är det"-typ).

Jag tycker att det händer titt som tätt och jag blir lika irriterad varje gång.
En hel del hänger också på HUR man säger saker, men frågan är också måste man få fram sin åsikt jämt eller går det bra att vara tyst ibland??

Alla har rätt att tänka och tycka som de själva vill och känner utan att någon annan människa ska komma och tala om för dom att dom har "fel".

Hmm.............någon mer som funderat över detta tro?

Nu har jag i allafall fått skriva av mig lite så det känns lite bättre, tack! :-)

Snart dags för natti natti i ren, nybäddad säng.



Foto: Lexington

Återkommer med lite mera inredning och positiva tankar en annan dag. :-)

Ha det!

Inga kommentarer: