lördag 20 oktober 2012

Gardiner eller inte gardiner, det är frågan

Tjingeling i höstrusket!

Här regnar det för fullt och löven är gula och ligger på marken. Höst med andra ord.
Dock tillhör jag dom som tycker om hösten...sitta inne och kura med tända ljus eller ta
en promenad med stövlar och regnkläder...hur härligt som helst.


Just nu hos mig


Sitter och filosoferar om huruvida jag ska ta ner mina vita vardagsrumsgardiner eller inte...och ska jag byta dom mot en mörkare variant eller ska våra fönster få vara utan gardiner? I många fina inredningsreportage så finns inga gardiner. Det blir väldigt luftigt och fräscht tycker jag. Samtidigt går vi mot den kalla och mörka årstiden... så jag tror nog att det lutar åt att det får bli ett par mörkare vintergardiner.

Vita gardiner just nu.

I vinter, bruna...

...eller grå??
Två nedersta bilderna från IKEA

Tål att tänkas på. Känner att jag vill fixa lite här hemma...var ett tag sen sist. Har inte riktigt haft tid.

Önskar fortsatt trevlig helg. :-)

Hörs!

1 kommentar:

Pia sa...

Hösten är verkligen " min" årstid. Älskar regniga, mulna dagar när löven faller.
Det är svårt med gardiner tycker jag. Det är jättesnyggt utan men det både känns är varmare med.
Mörka gardiner passar bra på vintern när det ändå är mörkt större delen av dagen.
Jag tycker dom vita är fina och kommer att passa bra med allt det " röda" till Jul.