lördag 16 juni 2012

Bakning och filmmusik

Hej hopp!

Idag har det varit ömsom sol, ömsom regn här. Mest regn och grått faktiskt.
Ett tag var det till och med så mörkt ute att jag tände ett ljus i lyktan i köket.
Det var ett tag sen det hände mitt på dagen.

Idag har jag bakat i flera timmar. Ska ha med mig fikabröd till jobbet
senare i veckan och tänkte vara "smart" och baka nu och frysa in så jag slipper
stressbaka senare. Det var jättehärligt...själv i köket, på med gamla CD-skivor i
spelaren och baka, baka liten kaka (eh...liten och liten, blev både brownies och bullar med vanilj och jordgubbar). Mums...var ju "tvungen" att provsmaka såklart. :-)





Hann gå igenom ett antal gamla hederliga CD-skivor som jag hittade i en hylla i gästrummet, vad sägs om Whitney Houston, Anastacia, Per Gessle, Garth Brooks och några fler. Letade egentligen efter min Van Morrisson-skiva men hittade den inte. Tycker alltid att hans låtar passar så bra när det regnar, kanske för att jag har sett filmen "One fine day" med mr Clooney och ms Pfeifer. :-)

För dig som sett den kommer ett litet klipp från filmen, för dig som inte sett den så kanske du inte ska se det här om du tänkt se filmen...men oavsett kommer låten  ca 11 minuter och 30 sekunder in i klippet.


Blev inte så mycket inredning i dag heller. Får bli en annan dag istället.

Ha det bra så hörs vi. :-)

2 kommentarer:

Pia sa...

Oj så mycket fint som du visat när jag varit borta.
"Herbes et legumes"-lådan är ju bara så fin. Den känner jag igen !!!
Lexingtons väska är dyyyr men så fin.
Jag gillar också Hemtex "1973-serie", mycket bra årtal.
Vad sägs om att måla soffbordet vitt? Tar man lackfärg så blir det rätt tåligt ändå. (Aldrig mer vattenbaserat för min del).

Pam sa...

Nu blir jag fika-sugen. Brownies är verkligen gott (just dom här).
Visst är det härligt att baka när det regnar ute, bara vedspisen som saknas.