söndag 29 april 2012

Party party...

Tjingeling

Den här helgen har rusat förbi...oj vad fort den har gått.
Fast det beror nog mest på att jag har haft så kul...och för
att inte tala om det fiiiiiiiiiiina vädret idag...strålande sol och
28 grader. Utemöbler med dynor för en gångs skull...

Vad är det då för skoj jag pratar om tro?

Jo först firade jag och maken 10-årig förlovning (det gäller
att ta till vara alla tillfällen för lite festligheter eller hur!?).
Det blev världens godaste fisk - och skaldjursgryta med bl a
räkor, musslor, aioli och krutonger och till det lite bubbel till
middag igår.





Idag har jag varit på mitt första realeseparty...en vän till mig har fått sin
första bok utgiven... och det ska man ju fira såklart. Blev lite mera bubbel och
en stor kakbuffé...mums.



Blir ni nyfikna så kan ni läsa lite mer här.  Jag har läst den och måste säga
att den fick mig att fundera en hel del. Sträckläste ut den i går, hade svårt att
lägga den i från mig.  Heja Pernilla!! Väntar på nästa bok nu. :-)

Med mig på partyt fick en liten vit lykta med limegrönt ljus följa med, till
värdinnan såklart. Hittade den på Blomsterlandet där dom hade hur många fina
saker som helst. Blir nog en tur tillbaka dit endera dan. Till mig själv köpte
jag idag iallafall ett gäng Mårbackapelargoner, både vita och ljusrosa som nu får pryda
fönsterbrädan i köket.

Foto: odla.nu

Hoppas ni också har haft en mysig helg.

Imorgon är det ju redan Valborg...får se vad vi hittar på för kul då.

Ha det gott!!

Inga kommentarer: