söndag 13 januari 2013

Ordning & reda, någon??

Önskar av hela mitt hjärta att få lite ordning och reda här hemma...speciellt i vårt
s k arbetsrum...har inte haft ork att ta tag i det rummet än...speciellt inte när det är sååå enkelt att stänga dörren dit om vi får gäster. Inte första prioriteringen kan man säga.

Det gäller ju först och främst att bestämma sig för vad rummet ska används till, vilka funktioner som ska finnas.

Tror att jag skulle vilja ha ett skrivbord, en bekväm och fin stol...kanske en nätt, fin lampa på skrivbordet. Har dessutom alltid önskat mig en riktigt stor, härlig och maffig öronlappsfåtölj med fotpall...tänk att krypa upp i den i ett hörn och läsa en mysig, läskig eller rolig bok.

Sen måste det självklart finnas bra och dold förvaring...vem vill egentligen se en massa pärmar och "kontorsprylar"? Förr i tiden tyckte jag att öppna hyllor var bland det finaste som fanns...inte längre...den mer praktiska delen av mig har kommit fram...vem vill hålla på och damma stup i kvarten? :-)

Då jag fortfarande vid vissa tillfällen verkar ha problem att få in nya bilder här på bloggen så kan ni själva gå in här och se en fin öronlappsfåtölj eller här för att se massor av bilder på fina skrivbord.

Ni får hålla tillgodo med en gammal goding, från Newport.


Tycker att den här bilden ger ett lugnt och balanserat intryck.

Med denna sinnesstämning i minnet önskar jag er en fin vecka. :-)

Inga kommentarer: