måndag 19 mars 2012

Vardagsrum - var dags rum

Tjingeling!

Hemma hos oss spenderas mycket tid (varje dag) i vardagsrummet.
Vi har en öppen planlösning och jag kan stå i köket och se ut
över vardagsrummet.


Foto: privat
Foto: privat
                                  
                                                             
Här är vardagsrumsdelen. Hm....när jag ser på bilderna känner jag att ett av sommarens
projekt kanske måste tidigareläggas...ommålning av soffbordet. Det ska bli mörkt alt
vitt, vad tycks? Vi har vita väggar, gardiner, stolsklädslar och lampor men de flesta möbler
är mörka.

Sofforna är från Asko (som inte finns i Sverige längre), matta, bokhyllor och lampa vid sofforna
från IKEA. Fårskinn från Fårö. Kuddar från Lexington, Hemtex och Gripsholm (tror jag det var).
Jag byter ofta kuddöverdrag/plädar så att rummet känns lite "nytt". Vid jul blir det självklart inslag av rött.


Nu får jag nog ta mig en funderare på vilken färg soffbordet ska få.

Syns. :-)







Inga kommentarer: